Rower na wiosnę – fundamentalne naprawy i wymiana koła

Posiadanie zdolności tak nazywanych technicznych oraz związanej z tym zdolności wykonywania wielu niezmiernie przeróżnych, drobnych napraw i usuwania niespodziewanych usterek, jakie nas dotykają w trakcie stworzonego przez nas dziennego funkcjonowania jest kwestią nader przydatną. A w głównej mierze pożyteczną, albowiem dzięki temu oszczędzamy notorycznie wielkie ilości czasu oraz pieniędzy.

A nawet i nerwów, które tracimy, kiedy na przykład nieoczekiwana awaria w środku nocy instalacji elektrycznej powoduje, iż przestaje u nas wszystko funkcjonować, a my nic nie jesteśmy w stanie z tym zrobić do rana, a nawet dłużej, zanim uda się wezwać stosownych specjalistów lub też sprawić ofertę na samochody na akumulator. A w pewnych momentach jakkolwiek tego rodzaju awaria to bardzo łatwa kwestia do naprawienia, jak na przykład wymiana bezpiecznika, czy odszukanie miejsca, gdzie jest tzw. przebicie prądu. Tak samo jest z rzeczami, jakie używamy.

Warto potrafić robić co poniektóre rzeczy na przykład przy posiadanym rowerze, jeśli tylko często go użytkujemy. Nie wiemy albowiem, kiedy tak właściwie może nadejść moment, że coś niespodziewanie ulegnie awarii oraz poprawniejszym rozwiązaniem będzie samodzielna naprawa, zamiast wożenia wyposażenia do specjalistycznego warsztatu.

Na przykład istotne jest wiedzieć jak i kiedy zmienić koło w rowerze? Na pewno nie jest to najprostsza z czynności. Nad zmianą koła musimy się zastanowić w głównej mierze wtenczas, gdy w czasie jazdy odczuwamy, że w tylnej piaście nie wszystko funkcjonuje tak jak kiedyś.

Gdy słyszymy niepokojące zgrzyty i otarcia. Może również do tego dojść mniej bądź też bardziej krzywe kręcenie się koła. To wszystko może oznaczać wyrobienie się niektórych detalów oraz by posiadać pewność, że na dłuższej trasie nic się nie stanie, powinniśmy wymienić koło. Samo koło nie jest niezwykle drogie. Aby tego dokonać, przydatny będzie nam zestaw narzędzi rowerowych, a przede wszystkim płaskie klucze do odkręcenia tylnego koła. Musimy rozpocząć od odkręcenia śrub przytrzymujących tylne koło. Po osiągnięciu tego, jeżeli nie chcemy zdejmować łańcucha, wypada się chwilkę pobawić, aby zdjąć go z tylnych zębatek i uwolnić całe koło.

Dodaj komentarz